Editorial .
Tuesday, September 13, 2011 @ 6:21 PM


Baru balik dari sekolah 5 minit yang lepas terus on laptop and bukak  blog *seriously* .
Kenapa saye bukak blog terus ?
Sebab saye rasa dah tak tahan nak luahkan rasa hati saye dekat blog ni .
Dari pagi tadi sidang redaksi dah mula start penggambaran , memang seronok tapi bila sesi petang pulak ,
hmph -,- Memang tak faham bahasa betul .
So , hari ni Tuhan dah tunjuk apa yang sebenarnya berlaku lagi .
Petang tadi lepas habis pengambaran , semua pergi library .
Lepastu , tengah boring boring baru saye teringat something .
Then , saye ajak lah 'Kawan' saye ni teman buat kerja .
Lepastu, dia cakap nak keluar kejap .
Saye pun tunggu lah sorang sorang :|
Lepastu , saye nak pergi ambik barang dekat luar ,
lepastu nampak 'Kawan' saye ni tengah borak dengan kawan BARU dia .
Ya Allah , betapa sakitnye hati saye .
Serious tak tahu macam mana nak cakap ...
Ye lah , saye tau siapa lah saye ni kan?
Kalau dia lepak dengan saye pun dia selalu kena bully .
Kalau kawan BARU dia tu , tak pernah pun bully dia , pukul dia ke .
Biarlah , mungkin kawan BARU dia tu lebih baik daripada saye .
Dia dengan kawan BARU dia banyak minat yang sama .

Semalam aku rasa rapat sangat dengan 'Kawan' aku ,
tapi hari ni aku rasa jauh sangat dengan 'Kawan' aku .......

Cepat betul masa berlalu ,
cepat betul manusia berubah .
Walaupun ibarat 9 tahun berkawan dengan dia ,
tapi saye rasa kawan BARU dia lebih layak kawan dengan 'Kawan' saye tu .


Hari ini aku berharap gelak dan tawa antara aku dengan teman rapatku akan kekal selamanya ,
Hari ini aku berharap gambar dan memori indah antara aku dengan teman rapatku akan diingat selamanya,
Tetapi ....
Mungkin hari esok gelak dan tawa antara aku dengan teman rapatku dan gambar serta memori indah bersama sama mungkin hanya akan menjadi kenangan dalam hidup aku .........................


~I'm Forever Alone . I mean it....~ :(






"Ya Allah , terima kasih kerana memberi sahabat yang begitu setia sehinggakan hari ini dan seterusnya . Jika rakan rakan barunya lebih layak memilikinya , aku redha dan tabah menerima kenyataan ini . Aku berdoa kepadaMu ya Allah supaya memberikan sahabatku itu sesuatu yang lebih baik daripada apa yang aku boleh beri kepada dia . Kau bukakanlah pintu hatiku ini untuk menerima segala ujian dariMu ya Allah . Kau kuatkanlah imanku ya Allah . Kau ampunilah semua dosa aku dan sahabatku serta guru-guru serta keluargaku ya Allah . Berikanlah petunjuk kepada aku dan sahabatku untuk sesuatu yang lebih baik . Amin . "