Friends.
Saturday, July 9, 2011 @ 3:09 PM


Hari ni aku dah kehilangan seorang kawan yang aku kenal beberapa bulan yang lepas . Dia memang baik tetapi oleh kerana keinginannya yang memberi tekanan kepada dia . Keinginan yang memang tidak boleh dicapai . Aku pun pernah alami perasaan macam tu , dan baru sekarang aku sedar bahawa semua tu tak boleh dicapai di dunia ni . Semua yang aku lakukan untuk mendapatkan keinginan tu sia-sia . Perasaan sedih aku akan buang jauh jauh dari diri aku sekarang . Bermulanya detik ini , aku akan berusaha untuk berubah menjadi seorang insan yang berguna dan aku nak berjaya bila aku habis form 5 . Aku tak akan buang masa dengan angan-angan yang sia-sia . Aku akan belajar menghargai apa yang aku ada sekarang . Aku baru sedar bahawa keinginan sesuatu yang kita tak mungkin akan dapat , boleh memisahkan hubungan persahabatan . Mungkin itulah lumrah dunia , mengejar kebendaan dari hubungan persahabatan yang tidak ternilai . Kita tidak boleh mengubah seseorang itu melainkan dirinya sendiri .


Kepada Hilmi :

So , you blaming us 'cuz make everyone hate you ? You think that we change you ? For me , we NEVER change anyone except they change themselves . And if you think we are turning you into bad person , then you should stay away from us . We shouldn't contact and hang out together anymore for YOUR own sake , right ? So , thank you for spending your time with us . And thank you for being our friend even for a few months . We will never bother you anymore . Good luck with your new life :)

Labels: